Το Shooter Scars Above από το Friv2Online Games Studio μοιάζει με ένα υβρίδιο Returnal, Dark Souls και Mass Effect. Το εάν ένα τόσο ασυνήθιστο "κοκτέιλ" αξίζει προσοχής περιγράφεται στην ανασκόπηση.
Όταν ένα αγνώστου ταυτότητας διαστημικό αντικείμενο σαφώς εξωγήινης προέλευσης εμφανίστηκε στην τροχιά της Γης, η ανθρωπότητα, φυσικά, ήθελε να το γνωρίσει καλύτερα. Για το σκοπό αυτό, δημιουργήθηκε η ομάδα SCAR, και ένα από τα μέλη της ήταν η Dr. Kate Ward, ο κύριος χαρακτήρας του παιχνιδιού.
Πλησιάζοντας το αντικείμενο, το διαστημόπλοιο των ερευνητών προσγειώθηκε σε μια άγνωστη ανωμαλία. Η Κέιτ έχασε τις αισθήσεις της και ξύπνησε ήδη σε έναν άγνωστο πλανήτη, περικυκλωμένη από επιθετικά τέρατα και τα ερείπια ενός αρχαίου πολιτισμού, χωρίς την παραμικρή ιδέα για το πώς κατέληξε εδώ. Γνωριμία με την απόκοσμη φιγούρα ενός κατοίκου αυτού του κόσμου, που υποσχέθηκε να τη βοηθήσει να φτάσει στο βάθος της αλήθειας, το κορίτσι πήγε να αναζητήσει τα επιζώντα μέλη του πληρώματος.
Έτσι ξεκινά το Scars Above, ένα γραμμικό παιχνίδι δράσης με ιστορία φαντασίας. Το σενάριο δεν μπορεί να ονομαστεί πρωτότυπο, αλλά γενικά, η ιστορία γίνεται ένα καλό κίνητρο για τη μετάβαση στον τελικό: είναι ενδιαφέρον να μάθουμε τι συνέβη με την ομάδα, γιατί ο πλανήτης είναι γεμάτος τέρατα και ο πολιτισμός που προϋπήρχε εδώ καταστράφηκε.
Η πλοκή, η χρήση μιας γυναίκας πρωταγωνίστριας και το φως που διανθίζεται με στοιχεία που μοιάζουν με ψυχή θυμίζουν Returnal και το οπτικό στυλ δίνει επίσης μερικά παιχνίδια Mass Effect. Ωστόσο, αυτό το έργο δεν είναι τόσο σκληροπυρηνικό όσο ένας απατεώνας σκοπευτής από το Housemarque, έστω και μόνο επειδή μετά τον θάνατο δεν έχουμε επιστρέψει στην αρχή της εκστρατείας - όχι, η Kate μόλις ξαναγεννήθηκε κοντά σε έναν από τους οβελίσκους που είναι διάσπαρτοι σε αφθονία σε όλο τον κόσμο. Μαζί της ανασταίνουν και αντίπαλοι, αλλά ο παίκτης δεν χρειάζεται να τρέξει στο τέρας που τον σκότωσε για να πάρει εμπειρίες και να λεηλατήσει - όλα αυτά παραμένουν στο κορίτσι.
Και έχει πολύ εξοπλισμό. Στην αρχή του ταξιδιού, η Κέιτ είναι οπλισμένη μόνο με ένα κοφτερό μαχλέπι, καλό μόνο για να βουρτσίζει μικρές αράχνες, αλλά σύντομα τυπώνει ένα ενεργειακό όπλο σε έναν φορητό τρισδιάστατο εκτυπωτή. Περαιτέρω, το οπλοστάσιο επεκτείνεται με νέα όπλα με στοιχειώδη ζημιά: φωτιά, παγετός και οξύ. Καθώς και διάφορα βοηθητικά gadget, όπως κιτ πρώτων βοηθειών, χειροβομβίδες που επιβραδύνουν τους αντιπάλους, μια φορητή ασπίδα, ένα ολόγραμμα δόλωμα και πολλά άλλα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ορισμένες από τις συσκευές δεν μπορούν να ανοίξουν εάν δεν εξερευνήσετε τον κόσμο: αν και το Scars Above είναι ένα γραμμικό παιχνίδι, η διαδρομή από την αρχή της καμπάνιας μέχρι το τέλος της έχει πολλούς κλάδους που πρέπει να αναζητήσετε για νέα σχεδιαγράμματα, πόρους και εμπειρία. Το τελευταίο, παρεμπιπτόντως, επενδύεται στην ανάπτυξη παθητικών προνομίων, όπως η αύξηση του επιπέδου υγείας ή η επέκταση του κλιπ ενός όπλου.
Όλα αυτά πρέπει να χρησιμοποιηθούν σε μάχες με τέρατα που είναι έτοιμα να διαλύσουν την Kate. Μπροστά μας είναι ένας συνηθισμένος σκοπευτής τρίτου προσώπου, αλλά η σκοποβολή δεν είναι βαρετή και οι συνήθειες των εχθρών αναγκάζονται να ενεργούν εφευρετικά. Για παράδειγμα, χρησιμοποιήστε το περιβάλλον: μπορείτε να σπάσετε τον πάγο κάτω από ένα άτυχο τέρας, να πυροβολήσετε ένα λουλούδι που εκρήγνυται ή να χτυπήσετε την ηλεκτρική ενέργεια σε ενεργειακές σφαίρες.
Μερικά από τα τέρατα, συμπεριλαμβανομένων των αφεντικών, είναι ευάλωτα σε ορισμένα στοιχεία, όπως αποδεικνύεται από τις αυξήσεις του αντίστοιχου χρώματος στο σώμα τους. Επιπλέον, η στοιχειώδης ζημιά χρησιμοποιείται για την επίλυση απλών γρίφων: κάπου πρέπει να πυροβολήσετε ενεργειακά κύτταρα για να ανοίξετε μια κλειδωμένη πύλη, κάπου πρέπει να πυροβολήσετε τα ευάλωτα στη φωτιά μέρη ενός γιγαντιαίου φυτού που έκλεισε το δρόμο. Τίποτα ιδιαίτερο.
Και σε όλα το Scars Above είναι τόσο, όχι ιδιαίτερο. Γενικός κόσμος με απροσδόκητα βιομάζα (πόσες φορές ταξιδέψαμε μέσα σε βάλτους και εξωγήινα συγκροτήματα - δεν υπολογίζονται), το πιο κοινό σύστημα μάχης, το σύστημα «φωτιά» από το Dark Souls που είδαμε πολλές φορές, οι μηχανισμοί της επιταχυνόμενης επαναφόρτωσης όπλων προέκυψαν από το Σειρά Gears of War.
Ωστόσο, δεν θέλω να επιπλήξω το παιχνίδι για αυτό: είναι καλά προσαρμοσμένο, όλα τα στοιχεία του λειτουργούν καλά και δεν βαριέσαι σε όλο το πέρασμα. Εάν χρειάζεστε μια γραμμική ταινία δράσης για έξι έως οκτώ ώρες, ρίξτε μια πιο προσεκτική ματιά στο έργο.